Deklaracja dostępności
Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.wspl.com.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019
r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre dokumenty do pobrania są przedstawione wyłącznie w formie skanów, bez treści dostępnej cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o które pliki chodzi.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marta Piłatowska, e-mail: kadry@wspl.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 744 52 70. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, żądanie oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności
cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Andrzej Prus — Wojskowej Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej SP ZOZ w Białymstoku,
- Adres: ul. Lipowa 47, 15-424 Białystok,
- E-mail: sekretariat@wspl.com.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od strony ulicy Lipowej i od podwórza (parkingu) ze schodami, bez podjazdu dla wózków.
Od strony podwórza dostępne jest wejście do przychodni przez zewnętrzną platformę dla osób niepełnosprawnych (z poziomu zerowego na każdą kondygnację budynku)
Rejestracja medyczna znajduje się na parterze budynku.
Budynek zabezpieczony jest w elektroniczny system alarmowy i monitoring.
- Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Nachylenie ciągów komunikacyjnych osobom na wózkach inwalidzkich umożliwia bezpieczny dostęp do wszystkich pomieszczeń na każdej kondygnacji (przystanki platformy na każdej kondygnacji budynku).
- Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Na parterze dostępny jest wózek inwalidzki, służący do transportu osób mających trudności z poruszaniem się.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Dla osób niepełnosprawnych wyznaczono i oznakowano miejsce parkingowe.
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku mają prawo wstępu osoby korzystające z pomocy psa asystującego i psa przewodnika.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak – tłumacza polskiego języka migowego na miejscu i online
Brak – informacji głosowych, pętli indukcyjnej
Brak – nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących
Informacje dotyczące dojazdu
Autobusy [przystanek Lipowa-Rocha]:
- linia nr 2 – Dojlidy Górne, Pętla
- linia nr 4 – Plażowa, Cerkiew Proroka Eliasza
- linia nr 5 – Sybiraków, Pętla
- linia nr 10 – Koplany, Kolonia
Dworzec PKS w odległości ok. 850 m
Dworzec PKP (z dworca PKS przez wiadukt) w odległości ok. 1000 m